1. Treść strony - optymalizacja seo.
Podczas tworzenia odpowiedniej treści dla swojej strony internetowej musisz zadbać o to, aby nawiązywała do odpowiednich słów kluczowych. Dodatkowo liczy się wysoka jakość takiej treści.
Jeśli tekst będzie posiadał pewne błędy stylistyczne, ortograficzne, merytoryczne, to zostanie źle odebrany - zarówno przez wyszukiwarki internetowe, jak i przez samych internetowej. Jeśli nie jesteś w stanie przygotować jej samodzielnie, to niech to uczyni doświadczony Copywriter.
Musisz wiedzieć, jak rozłożyć słowa kluczowe w odpowiednich nagłówkach od h1 do h3, a nawet w jeszcze dalszych. Dodatkowo powinny pojawiać się w pierwszym i ostatnim akapicie tekstu, na naszej stronie internetowej. I nie zapominajmy o odpowiednim opisaniu obrazków, które powinny posiadać nasze słowa kluczowe w swoim tytule.
2. Nazwa domeny.
Coraz bardziej przyjęło się, że nazwa naszej domeny powinna nawiązywać do treści, która pojawia się na naszej stronie. Dodatkowo korzystnie, jeśli posiada w swojej nazwie słowo kluczowe, które jest dla naszej strony najważniejsze. Na przykład: dla sklepu internetowego z asortymentem motoryzacyjnym w nazwie domeny może pojawić się słowo kluczowe motto bądź wiele innych. Google, jak i inne wyszukiwarki pozytywnie odczytuje takie działania.
3. Długość treści na stronie i na podstronach.
Wyszukiwarki będą o wiele lepiej spoglądały na naszą stronę, jak i jej poszczególne podstrony, jeśli będzie posiadała minimalną treść, która wynosi ponad 300 wyrazów. Warto, aby była wyższej jakości, jak już zaznaczyliśmy na początku. Na naszych podstronach również nawiązujmy do słów kluczowych. Dbajmy o ich zastosowaniu w linku prowadzącym do podstrony, w nagłówkach, w 1 i ostatnim akapicie. Dodatkowo liczą się tytuły obrazków i innych mediów.
4. Wewnętrzne linkowanie strony.
Coraz częściej zapomina się już o wewnętrznym linkowaniu strony. A przecież to dzięki niemu użytkownikom, internautom, o wiele łatwiej jest poruszać się po takiej stronie. Dodatkowo jest ona lepiej odczytywana przez Google. Jeśli więc w treści Twojej strony pojawiają się pewne hasła bądź słowa kluczowe, które mogą zostać dokładniej wyjaśnione na innych podstronach, to dołącz odpowiedni link. Dzięki temu zainteresowani po prostu klikną i od razu będą mogli uzyskać wytłumaczenie.
5. Blog na stronie.
Posiadając sklep internetowy, stronę firmową czy prywatną stronę zawsze warto pokusić się o prowadzenie na niej bloga. Taka podstrona jest pozytywnie odbierana przez wyszukiwarki i internautów. Dodatkowo to na niej masz możliwość tworzenia treści, która specjalnie trafia do wybranej grupy odbiorców. Oni mogą później podzielić się swoimi komentarzami, na które warto być otwartym. Taki blog to jeszcze możliwość przygotowania cennej treści na swojej stronie, co wpływa na jej pozycjonowanie. Warto, aby w treści umieszczać odpowiednie słowa kluczowe, na które chce pozycjonować swoją stronę.
6. Wygląd strony i jej zarządzanie.
Warto dostosować stronę do wszystkich urządzeń, zarówno komputerów i mobilnych. Dzięki temu będzie mogła się na nich poprawnie wyświetlać za każdym razem. Rozwiązaniem okazuje się tworzenie responsywnych stron, które dobrze wyświetlają się także we wszystkich przeglądarkach. Takie strony są dostępne już na silniku Wordpress. Jeśli nie specjalizujemy się w takiej dziedzinie SEO, warto zlecić przygotowanie takiej strony profesjonaliście. Taki projektant stron www będzie mógł zadbać o jej przygotowanie, od samego początku do końca. Dodatkowo postara się o jak najlepsze wtyczki do strony, treść i linki. Dzięki niemu nasza strona będzie przygotowana do dalszego pozycjonowania.
Na przykład: Jeśli chcesz, aby twoja strona uzyskała 1 miejsce w wynikach wyszukiwania, na przykład na słowo kluczowe "pozycjonowanie", to umieszczaj je w treści tekstów pozycjonujących, artykułów na blogu, tekstów do katalogów. Zadbaj o jego pogrubienie, nagłówek, a czasem postaraj się o link.
7. Content Marketing.
To wysokiej jakości unikalna treść, w której zamieszcza się link do Twojej strony www. Taką treść możesz spotkać w artykułach do przedruku, w wartościowych katalogach. Dodatkowym rozwiązaniem są jeszcze artykuły sponsorowane. Im więcej takiej treści prowadzącej do naszej witryny, tym zyskuje ona o wiele wyższą wartość w oczach Google.
Podsumowanie: Tak oto poznałeś kilka sposobów na temat optymalizacji swojej strony internetowej. Wykorzystaj je w praktyce, a przekonasz się, jak zmienia się Twoja pozycja w wyszukiwarce, a dodatkowo internauci zaczynają spoglądać na Twoją stronę o wiele lepiej.
Autor – Szymon Samuel Owedyk