linkowanie

Linkowanie strony to inaczej budowanie profilu linkowego domeny. Jest to istotna część pozycjonowania, często bardzo niedoceniana. Polega ona na umieszczaniu odpowiednich odnośników do strony, którą chcemy wypromować w różnorodnych serwisach, aby algorytmy wyszukiwarek pozytywnie oceniły jej wartość.

Prawidłowe linkowanie pozwala między innymi osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. W jaki sposób można więc budować wysoką pozycję swojej strony internetowej?

Istnieje wiele miejsc, w których można umieszczać linki kierujące do promowanej witryny. Jednym z nich są fora internetowe.

Należy jednak zadbać o to, aby dane forum było powiązane tematycznie z linkowaną stroną, ponieważ wówczas algorytm wyszukiwarki uzna promowaną witrynę za bardziej wartościową. Ponadto dzięki publikacji linku na naszą stronę mogą trafić potencjalni klienci, co wiąże się z dodatkowymi korzyściami. Linkowanie na forach jest zazwyczaj bezpłatne, jednak należy pamiętać, że niektóre z nich wymagają uprzedniej publikacji kilku postów bez odnośników.

Kolejnym miejscem, w którym można linkować witryny, są blogi. W tym przypadku również należy zwrócić uwagę na to, aby były one tematycznie powiązane z naszą stroną. Publikacja linku w tym obszarze będzie jednak wiązać się z pewnymi kosztami. Przedział cenowy jest bardzo zróżnicowany i zależy przede wszystkim od rozpoznawalności bloga.

Dobrym sposobem na pozyskanie linków swojej witryny bez ponoszenia nakładów finansowych jest komentowanie wpisów na blogach. Nawet jeśli nasz komentarz zniknie gdzieś w tłumie innych, to wciąż będzie to informacja dla algorytmów, która podniesie wartość naszej witryny.

Strony partnerskie również mogą stać się dobrym miejscem umożliwiającym linkowanie. Partnerzy niejednokrotnie umieszczają na swoich stronach odnośniki do stron firm, z którymi współpracują. Minusem takiego rozwiązania jest jednak fakt, że ciężko pozyskać taki link, jeśli nie posiada się partnera biznesowego.

Social media to kolejne miejsce, w którym można linkować witryny. W dodatku jest to działanie bezpłatne. Dobrym pomysłem jest więc założenie konta firmy na Facebooku, Instagramie czy Twitterze, a następnie informowanie potencjalnych klientów o swoich działaniach biznesowych. Jeśli wpisy będą wyjątkowo ciekawe, to niewykluczone, że przyciągną one uwagę społeczności, która zainteresuje się naszymi produktami.

To tylko najbardziej popularne miejsca, w których można linkować swoją firmę. Warto przeanalizować swoją działalność i wybrać przestrzeń, w której umieszczenie linka przyniesie nam największe korzyści.

Autor – Jarosław Tajchman